Intervaller

Fy tusan vilken träningsvärk jag har idag. Hela baksidan av benen är hemska. Hur sjutton jag ska klara av att leda pass om drygt en timme det förstår jag faktiskt inte. Får hoppas att uppvärmningen gör mig lite mer rörlig i benen.
 
Igår sprang jag för första gången på väldigt länge ett intervallpass. Dessa intervallpass alltså. Att det ska vara så svårt för mig att ta tag i dom. Men det är väl det att det är sååå mycket jobbigare att springa intervallöpning än att bara gå ut och springa. Man måste tänka och pressa sig så mycket mer..
 
Men igår blev det iallafall gjort. Jag körde 100 meter x 20, med återhämtning efter halva. Intervallerna sprang jag på 25 sekunder och vila 25 sekunder. 100 meter kan låta som en enkel match, men i högt tempo och x 20 så är det mycket längre än vad man tror. Galet jobbigt, men också ett pass där man känner sig grymt stolt efteråt.
Jag ville försöka visa med bild hur långt 100 meter är, men det är så svårt att se på bild, men långt, långt där borta på bilden ser ni en liten svart prick och det är jag, 100 meter bort. :)
 
 
Efter intervallpasset begav jag mig till friskis för ett litet möte som avslutades med ett steppass. Step är sällan jag går på numera. Jag gick ofta när jag var yngre och bodde i Göteborg. Men numera gör jag det bara som omväxling, så igår var det väldigt kul att få steppa lite :)
 
Jag vet faktiskt inte om det är steppen eller intervallpasset som har gjort träningsvärken till vad den är, men jag älskar känslan av att ha gett musklerna en rejäl omgång!
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0