Gröna Grodan

Idag har jag varit och ätit lunch på Gröna Grodan i Örebro. Ett trevligt ställe med härlig sallad. Jag gillar verkligen ställen där man får mixa sin egen sallad så man får det man vill ha och tycker om. Perfekt om man vill äta lite nyttigare. Dagens sallad blev med kyckling och deras guddomliga fetaost, inte det nyttigaste alternativet, men ibland ska det vara lite lyxigt! :) Om ni inte har ätit Gröna Grodans fetaost så har ni verkligen missat något. FANTASTISK!
 
På tal om att mixa egen sallad så är det allt fler mataffärer som kör på salladsbar. Till och med Willys här hos mig har numera salladsbar där man kan mixa sin egna sallad, och jag köper mer än gärna lunch där. :)
 
(bild hämtad från salladsbaren.com)
 
Salladslunch är så gott, och verkligen ingen kaninmat som vissa verkar tycka. Man kan verkligen variera i massor vad salladen ska innehålla, så man tröttnar aldrig. Men konstigt nog tycker jag att det är godare att köpa sallad en att göra själv. Det blir liksom inte samma fräscha sallad när man gör den själv? Men jag kanske gör fel..
Hurra för salladslunch!
 
/PiggElin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0