Barngruppsmöte

Nu är min vår planerad. Iallafall vad jag ska leda på friskis under våren. Och eftersom friskis tar upp typ halva mitt liv, så är halva min vår planerad. :)
 
Idag har vi alltså haft barngruppsmöte på friskis.
Jag är så lycklig över att få vara en del av den gruppen, eftersom det ger mig så mycket!
Det var där allt började, min "karriär" inom friskis. Blev utplockad i Göteborg som barnjympaledare när jag var 18, och sen dess har jag hunnit med att leda i både Göteborg, Jönköping och nu Örebro. Jag har inte vilat från mitt uppdrag än ända termin och jag funderar inte heller på att göra det. Barnen ger så mycket tillbaka, och man får en helt annan relation med barnen än vad man får med motionärerna på tillexempel medeljympan. Jag är så stolt över att vara barnjympaledare! Visst har det känts lite motigt några lördagar att ta sig iväg klockan 10 på morgonen, efter kanske bara några enstaka timmars sömn, men varje gång går jag därifrån med energi. Visst är det inte bara barnen som gör det. Det är ju mitt ego också. Egot som gillar att stå i mitten och vara ledare. Och visst är det också de förmåner som friskis erbjuder sina funktionärer. Men absolut främst är det glädjen som sprider sig i salen.
 
Till våren ska jag leda mitt medelpass en gång i veckan. Jag ska leda träningsskola för barn i 10-12 års åldern en gång i veckan. Och jag ska leda knatte varannan lördag. Att jag ska leda Knatte varannan lördag kan jag inte vara mer gladare för än jag är, för personen som jag ska dela knatten med är en utav mina bästa vänner och det ska bli helt underbart att också få dela detta med henne. Detta betyder också att jag kommer få vara ledig varannan lördag, vilket jag inte har varit på 1,5 år. Jag kommer ha mer tid till att resa till Göteborg, eller andra ställen där jag vill vara. Jag kommer ha mer tid till mig själv och andra! Jag kommer ha helg!
 
Äntligen finns det ett gäng barnledare i min förening som brinner för vad det gör. Ett engagemang och en lust! Det känns så kul tycker jag. Jag blir mer laddad i mitt uppdrag när dom runt omkring mig också är det!
 
Om du också är sugen på att leda barnjympa, så är du välkommen att söka. Ta kontakt med mig, eller direkt med Friskis & Svettis! Du kommer inte ångra dej!
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0