Testresultat från mässan

Som sagt så gjorde jag det där hälsotestet på mässan igår. Jag var jätte nervig inför det och tvivalde på om jag skulle göra det. Men jag är väldigt nöjd nu i efterhand.
 
Hållning har jag alltid fått höra att jag är framåtlutad i axlar, vilket jag även igår fick höra. Dock tyckte hon igår att det inte bara hade i axlar att göra, utan mer hela kroppen. Men jag vet inte om jag stod precis så som jag brukar på bilden som togs. Jag var nämligen inte riktigt beredd på fotot.
 
Kroppsfett och musklermassa hade inte förändrats så mycket från förra året, glömde skriva upp exakt, men man ska få ett mail senare med ens resultat. Kanske återkommer om detta i ett senare inlägg.
Dock hade jag blivit lite större om höften..?
 
Nu kommer vi till det som jag mår lite dåligt över och som jag ofta tänker på. Mitt BMI. Testledarna fick fram ett galet högt BMI på mig, ett BMI som gjorde att dom till och med trodde att dom hade knappat in fel siffror och var tvugna att göra om det. Men icke var det något fel, jag har ett väldigt högt BMI. Ett BMI som man knappt kan tro är sant när man tittar på mig. Men detta har jag vetat om länge så det kom inte som en överraskning, så det är bara att fortsätta kämpa.. BMI ska man ju ta lite med en nypa salt dessutom, eftersom muskler väger mer än fett..
 
Sedan gjorde jag konditionstestet och fick en siffra som var jättebra!! Otroligt bra enligt testledarna! En testresultat siffra som låg lååååångt över vad jag som kvinna på 25 år ska ligga på i kondition!
Det gjorde mig glad och  det jag kommer komma ihåg mest!
 
Så i det stora hela är jag nöjd med hälsotestet, och jag är glad att jag gjorde det!
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0