Smala armhävningar

Weeeeiiiii!!
 
Igår var jag på cirkelgym på Friskis. Det var ganska länge sen jag var på cirkelgym, och det kändes lite i kroppen. Jag lyckades börja vid en station som föralltid har varit min HATA STATION! Detta pga att jag är så svag i mina triceps. Okej, jag är ganska svag i armarna överhuvudtaget, men just triceps är hemska. Stationen jag hamnade vid var smala armhävningar och jag fick ångest bara ledaren uttalade orden.
 
Breda armhävningar = Inga problem
vanliga armhävningar = Okej, men tungt
smala armhävningar = DÖDEN
 
En smal armhävning innebär att man sätter händerna tätt ihop, armarna tätt intill kroppen, och armbågarna ska sträva rakt bakåt. Jag gör dock mina armhävningar på knä. (bild lånad från sats.se) 
 
Cirkelpasset satte igång och jag hade inte så mycket val, det var ju bara att börja pressa. Och hjälp vilken glädje! Jag trodde att jag gjorde nått fel. Jag har aldrig kunnat göra smala armhävningar. Men nu flöt de på, och jag fick till och med fråga min vän om det såg ut som jag gjorde rätt, för jag tänkte att jag måste ju göra nått fel, eftersom det gick så bra.
 
Vilken lycka! När jag kom hem efter passet så var jag tvungen att prova igen. Även då gick det galant. Imorse när jag vaknade var jag ännu en gång tvungen att prova, så jag inte hade tappat det över natten. Men det gick sååå bra!!
 
Jag har alltså blivit väldigt mycket starkare i armarna!!! Fantastiskt!!
 
/PiggElin
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ellen:)

HAHA kul att du titt som tätt måste påminna dig själv om att du klarar superarmhävningen! ja måste börja öva på detta me...!

Svar: Ja, jag är ju så rädd att det bara ska försvinna, eller att jag har drömt att jag kan göra dom så lätt. Dom är så viktiga för mig!!
PiggElin

2012-11-03 @ 22:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0