Rawfood lunch

Idag fick jag äntligen testa rawfood baren i Göteborg. Mycket spännande, trevlig personal men väldigt trångt är mina tankar efter besöket.
 
 
Vad är rawfood?
Råvaror som inte är behandlat och är rena från tillsatser. Råvarorna brukar oftast vara ekologiska och kan vara allt ifrån grönsaker och frukter till sjögräs och örter. Råvarorna hettas aldrig upp över 42,5 grader för att behålla alla nyttiga näringsämnen såsom vitaminer, mineraler och fibrer.
 
När vi kom in på rawfood baren så fanns det inte en ända plats. Det verkar verkligen ha blivit populärt med rawfood och deras lilla restaurang är inte stor. Men tillslut fick vi allafall ett bord att sitta vid.
Jag hade gärna velat prova deras lasange eller pizza som jag har hört ska vara så fantastiska, men inget av dessa hade dom just idag. Istället fick jag ta en mosaka, gjord på zuchini och någon tomat och olivröra tror jag. 
 
Jag tyckte att min mosaka var helt okej. Dom första tuggorna jag tog tyckte jag att det var så konstigt att den var kall, men det blev bättre efter en stund. Mot slutet var jag ganska trött på smaken, men det kan bero på att den smakade ganska mycket oliver och jag gillar inte oliver så mycket.
 
Mitt lunchsällskap tog en chilligryta gjord på linser och morötter med en avokadoslasa. Jag smakade lite, men tyckte inte att den förtjänade namnet chilligryta, dock var den ganska så trevlig ändå. Tillsammans med chilligrytan kom ett hemmagjort fröknäcke som jag tyckte smakade mycket bra.
 
 
 I det stora hela så tyckte jag det var spännade, och fräscht. Kanske inte jättegott, men jag ser fram emot fler besök och mer rawfood, för det var verkligen kul att få prova något nytt.
 
/PiggElin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0