Friskis & Svettis Västerås

Igår eftermiddag gav vi oss i väg mot Friskis i Västerås, jag och några vänner. Varför åka till Västerås för att gå på Friskis kan man fråga sig, när det ändå finns ett friskis där man bor. Jo, jag ska förklara. I det senaste numret av friskispressen, så är det en bild på framsidan på en tjej som visar lite övningar. När jag såg bilden så tänkte jag, henne känner jag igen. När jag hade tänkt ett tag så kom jag på att jag läser hennes blogg.
Jag fortsatte läsa friskis tidningen och hittade artikeln om årets friskisledare. Vem som hade blivit utnämd till årets friskisledare i år var bröderna Ericsson på Friskis & Svettis Västerås. Jag blev ju självklart sugen på att gå på deras pass för att se om de verkligen var så bra så att dom förtjänade den titeln. Jag kollade upp på hemsidan och fann att både dessa bröder och bloggerskan på framsidan ledde pass samma dag. Så jag beslutade mig genast för att slå två flugor i en smäll och åka och testa dessa människors pass, samt inspireras till mina egna pass. Jag frågade några vänner som jag vet älskar friskis lika mycket om dom ville följa med, och det ville dom ju såklart! Vi begav oss iväg laddade till tusen, i min lilla bil!
 
Trångt och mysigt i bilen när vi åker från Örebro, laddade som bara den. Roligt mitt öga knappt får plats på bilden. :)
 
Vi anlände tidigt till Västerås och tog en liten sväng i kylan i Västerås City, för lite mat. Därefter åkte vi till Rocklunda som deras trevliga lokal hette. Huset var fräscht och salarna stora. Dock kändes omklädningsrummen lite som i skolan. Vi fick plats på medelpasset med Anna Hultgren som ledare.
Det var ösigt, fartfyllt, bra musik, och roliga rörelser. Snygg övergång från kondition till styrka och härlig rörlighet på slutet. Men framför allt, ett GRYMT BRA LEDARSKAP! Vilken energi, och inlevlse. Hon spände ögonen i oss alla och fick oss att kämpa ordentligt!
 
Mingel med Anna efter medelpasset i väntan på biljetter till Cirkelfysen
 
Efter medelpasset fick vi stå och vänta på nya biljetter till Cirkelfyspasset. Först blev det lite krångel med hur vi skulle få biljetter eftersom passet var fullt. Men snälla som bröderna Ericsson och Friskis värden var så fick vi komma in ändå. Och hjälp vilket pass! Fantastiskt! Det går egentligen inte att beskriva, för du måste uppleva. Men den peppen, och de hejarop som strömmade genom lokalen under passen, det förvandlade hela träningen till ett party. Vädligt roligt! Dessa ledare förtjänar HELT KLART sin titel, ÅRETS FRISKISLEDARE!
 
 
/PiggElin
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Hultgren

Jag blir så GLAD när jag läser det här inlägget!
Vilka värmande ord och bra feedback! Jag hoppas att vi ses igen, jag är jättenyfiken på ditt pass och kommer självklart att komma och prova! Då ses vi ju iofs!
Tack för att ni kom, jag blev eld och lågor och kanske mer peppad av er än vad ni blev av mig.
Ha en fin helg nu!:)

Svar: Vad glad jag blir Anna! Du är mycket välkommen hit till Örebro och jympa!! :)
PiggElin

2012-12-06 @ 23:52:04
URL: http://annahultgren.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0