nytt upplägg

Som jag skrev igår så är det nu dax att lägga upp ett nytt träningsupplägg. Fram till Göteborgsvarvet så har jag mestadels koncetrerat mig på löpningen och mina egna pass som jag leder på friskis, mer har jag knappt hunnit eftersom kroppen behöver vila och återhämta sig också. Men nu är göteborgsvarvet över och jag behöver ett nytt tänk för att tända gnistan på nytt!

Så här tänker jag:
Jag kommer springa två pass i veckan för att inte tappa den distansen som jag har i bena nu. Jag vill fortsätta att kunna springa en mil och lite till utan att tycka att det är långt och jag vill bli snabbare och bättre vad det gäller löpning. Därför kommer jag springa ett kortare pass som innehåller någon typ av intervallträning. Det kan vara allt från vanliga intervaller till farlek eller backlöpning eller liknande. Passet ska även innhålla någon typ av teknikövning..
Det andra passet i veckan ska vara ett längra distans pass. Med längre distans så menar jag 1 mil och uppåt.. Passet får jag springa i mitt eget mystempo om jag vill och det ska vara baserat på känsla..

En gång i veckan ska jag ha ren styrketräning. Styrketräning kan innebära en timma på gymmet, eller ett cirkelgympass eller liknande. Fokus kommer vara på överkropp eftersom det är mina svagaste muskler.

Mitt eget medelpass kommer som vanligt ligga på tisdagar, vilket ger mig bra och allsidig träning.

Utöver detta så vill jag få till mina morgonpromenader. Jag vill att dom ska bli en del av min vardag och jag ska verkligen kämpa för det. Jag mår så bra av att starta dagen på det sättet, men samtidigt är jag sååå morgontrött! Jag ska försöka att få till morgonpromenad varann dag, men jag kan även växla detta med 15 minuters morgonjympa med en tränings DVD som jag äger. Detta som komplement då vädret inte tillåter promenad eller det är extra segt på morgonen...

hmm, det kommer säkert bli fler pass i veckan, eftersom jag inte kan hålla mig ifrån friskis och svettis härliga utbud. Men så här ser alltså mitt planerade träningsupplägg ut nu fram över.

Summering:
2 löppass
1 styrkepass (överkropp)
1 medelpass
samt 3-4 morgonpromenader/15 minuters morgonjympa

/PiggElin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0