Hundabstinens



Tänker på hund hela tiden typ. Saknar vår trogna familjehund Milou, som var mycket mer än en hund. Förr så saknade jag henne mer och insåg att jag egentligen inte vill ha en ny hund, utan bara ville ha henne tillbaka. Men nu idag, när det har gått några år, så längtar jag efter en ny hund, att få vara med från början med! 
Jag har ända sen hösten på något sätt tänkt att nu till hösten 2012 ska jag skaffa mig en valp. Jag kommer ha tid i höst, då det är en relativt soft kurs jag ska läsa. Det ända som kommer ta min tid är friskis, men det är ju bara 1-2 timmar om dagen. Bara hunden kan vara ensam så är det ju lugnt. Jag vill, vill, vill ha hund! Det skulle passa så bra in i mitt liv. Jag går ju ändå redan morgonpromenader så det är inga problem. Jag springer ofta i skogen, vilket hunden skulle älska. Jag längtar efter att få träna agillity igen, vilket är lättare att göra med hund än utan :P Och skulle jag vara bortrest ibland så kan säkert mamma passa vovven. Eller hur mamma? :)
Jag är ju inte ny med hundar heller, så jag vet ju vad det innebär.
Jag är ju så vansinigt förtjust i Border collie så nu har jag suttit och letat efter detta på internet. Många kullar just nu, det är väl ett vår/sommar tecken. Vet ni någon bra kennel? Eller har ni några andra tips? Skriv gärna någon rad här då :)

/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0