Helgen i Göteborg

Så var jag hemma igen i Örebro, eller hemma och hemma, efter att ha varit i Göteborg så är det svårt att kalla Örebro för hemma..

Det är skönt iallafall att helgen och varvet är över. Även om jag hade längtat massor efter att få springa, så har jag ändå sett fram emot tiden efter då jag ska börja träna på ett annat sätt. Ska berätta mer om mina planer och upplägg i veckan.. :)

Efter varvet igår så blev jag och Jonte bjudna på mat hemma hos min farmor och farfar. Farmors kallopps!!! <--Göteborgskt uttal. Som alltid när jag har sprungit så långt så hade jag svårt att äta men det var så gott så det gick sakta men säkert ner. Till efterrätt blev det chokladpudding med både glass och grädde! Farmor vet hur man fyller på energidepåerna efter en halvmara :)

På natten kunde varken jag eller Jonte sova. Det var som om kroppen fortfarande var laddad och beredd att springa en till halvmara, så det blev endast yttlig sömn. Klockan 04.20 på morgonen vaknade jag av att mitt blodsocker spelade mig ett spratt. Jag mådde jätteilla av hunger och det kändes som jag skulle svimma om jag inte fock nått i mig. Jag fyllde på med lite fil, men tyckte inte det hjälpte. Klockan 05.30 fick jag gå upp och äta igen, efter lite mer fil och två mackor var jag fortfarande inte mätt men jag kunde iallafall somna..
Idag har jag varit hungrig hela dagen!!!!!! Det är som om kroppen tror att jag ska göra av med massa energi på ett likadant lopp som igår och därför reagerar med att skrika efter mat.. SJUKT! Någon som känt nått liknande?

Den här söndagen har faktiskt inte varit någon vilodag såsom många andra göteborgsvarvslöpare antagligen har tagit. Jag själv började dagen med en promenad i solen och avslutade göteborgsvistelsen på Friskis och Svettis Göteborg. Ett medelpass på västra hamngatan kan man ju inte motstå!!

Nu ska jag äta och sen ta igen sömnen som uteblev igår natt.
PS. Tack för alla påhejningar och gratulationer angående helgens prestation!

/PiggElin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0