Fisk i kokoslåda

I kväll lagade jag något väldigt gott. Typ en gratäng eller vad man ska kalla det. Jag kallar den fisk i kokoslåda för den påminner om makaronilåda fast med ris.

Fisk i kokoslåda 2 portioner:
1 hackad rödlök
1 hackad röd paprika
100 gram sockerärter
2 tsk grön currypasta
1 burk kokosmjölk
2 dl råris
Blanda grönsakerna med currypastan, riset och kokosmjölken i en ugnsform.
Salta 300 g torsk på båda sidor och lägg i grönsaksblandningen. Ös över kokosmjölkblandningen över fisken.
Låt stå i ugnen i ca 50 minuter i 225 grader. Gooott!




Idag har jag lämnat in sista arbetet för terminen och förhoppningsvis blir det ingen komplettering. Efter onsdag är det officiellt sommarlov! Men sommarlov är kanske inte rätt ord. Lov från skolan innebär ganska mycket annat att göra. Mycket Friskis och mycket sommarjobb.

Jag firade inlämningen med ett friskispass. Ett mycket bra sådant, men ändå kände jag mig inte helt i form. Jag tror det beror på skorna. Behöver verkligen nya skor men jag hittar inga jag vill ha!! En bra träningssko?? Någon som vet??


/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0