Söndags vägning


Idag är det Söndag. Söndagar innebär vägning för min del.
Var ganska frustrerad förra veckan när jag vägde mig och insåg att jag hade gått upp så mycket i vikt så jag låg över mitt enligt mig "katastroffsträck". Kan låta hemskt men det här med vikt betyder mycket för mig och jag blir frustrerad och ledsen när jag inte går ner i vikt. Det är okej om jag ligger still på samma vikt, bara jag inte går upp i vikt så är jag lugn.

Det som är mest frustrerande är att tänka att jag tränar säkert 4-6 dagar i veckan och går ändå inte ner i vikt vissa veckor. Jag förstår inte hur det hänger ihop när folk runt omkring mig som varken tränar eller äter bra kan behålla sin vikt. Jag får liksom inte ihop det i min hjärna. Sen kan man ju börja prata muskler och sådant som väger, men när man har övervikt som jag har så bör man ju gå ner i vikt också.

Iallafall så hade jag idag gått ner 1,2 kilo sedan förra veckan. Det gjorde min dag och jag känner mig så mycket fräschare och piggare! Har funderat över att jag borde börja mäta mig också så kan inte vikten ljuga för mig.
Men idag fick det räcka med vägning, och resultatet firade jag med morgonpromenad och därefter pannkaksfrukost på mina proteinpannkisar!

Ska strax bege mig till ett efterlängtat Intervall/flex!

/PiggElin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0