Nyttig tacos

Började dagen med en morgonpromenad med hunden kl 7.00. Det var ljust, varmt och mysigt ute. Riktigt trevligt att börja dagen så.

Sen har dagen bara varit lugn och jag laddar inför att leda pass i em på Friskis.

Har precis fyllt på energidepåerna med en nyttig tacos.

150 gram mager nötfärs stekte jag i egengjord tacokryddmix. Här kan man blanda efter behag men jag tog vitlök, cayennepeppar, chillipulver och salt.
Den färdiga kryddmixen man köper innehåller till mestadels socker och är bara onödig när man kan göra egen.

Sedan hakade jag grönsaker och serverade tacosen på fullkornstortilla. Hade lite lätt crème fraische och någon matsked tomatsalsa (som jag säkert kunde ha slängt ihop en nyttigare själv).

Gott gottigotti! Tisdagslyx!
Nu är jag laddad för träning!! :)

/PiggElin


Kommentarer
Postat av: Iris

Oj Elin du är morgonpigg du, kom hit och smitta av dig av dina pigga egenskaper!!!

2012-03-27 @ 14:01:17
URL: http://mynameisiris.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0