Melodifestivalslördag!!

Vilken lördag! Förra veckan kom jag på att lördagar har blivit min favvo dag. Har haft så himla roligt 6 lördagar sträck nu! Lördagarna har bjudit på massor av roliga aktiviteter både annorlunda och mer vanliga, och massor av möten med härligt folk!!

Men det som har varit stående tema dessa lördagar är ändå MELODIFESTIVALEN!!

Jag tycker det är mycket kul med festivalen, den samlar människor på något sätt och sen pratar man om den hela kommande vecka. Jag ser det också som ett ansvar för mig som blivande musiklärare att hålla koll på vad för sorts musik som når ut till den stora massan. Det är bara något särskilt med Mellofestivalen.

Så igår så gick hela dagen i festivalens tecken eftersom det var final. Och vilken final det blev!

Friskis hade ordnat mellojympa med alla finalbidrag. Man skulle tjoa och tjimma som mest när ens favvobidrag kom och alla var på. Det var som en stor förfest! Jag fick härliga rysningar av att jympa till dessa låtar och till och med Sean banans låt gav mig rysningar :)

Efter passet var stämningen på topp och jag åkte hem och gjorde mig iordning för en riktig tjejkväll!

Rätt låt vann helt klart vilket satte partyhumöret ännu mer på topp!
På krogen nappade dj:en direkt på vårt mellofestande och spelade vinnarlåten direkt när vi kom in!!

Vilken härlig lördag, nu ligger jag här och försöker ladda för backträning trots sen hemkomst i natt. Det är dock lite peppande att grannen spelar gårdagens vinnarlåt. Det är som att festen fortsätter!! :)

Här nedan ser ni hur pepp man blir av att ha tränat ett mellojympapass på Friskis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0