Utebliven svett

Igår åkte jag in till Jönköping för träning. Tyvärr blev jag lite besviken, då jag efteråt inte kände mig det minsta svettig eller genomarbetad. Det var ett baspass som hölls vilket jag också hade förberett mig på och visste att jag skulle få kämpa lite för att bli varm. Först skyllde jag på att passet var tråkigt och att jag därför inte blev varm. Men när jag hade tänkt lite så började jag fundera över om det var för att jag inte hade tagit ut rörelserna ordentligt, eller om det kanske var för att vinden blåste lite och gjorde mig sval, eller att jag var så vältränad? :)
Men senare insåg jag att anledning till varför jag inte svettades som jag brukar var pga av min handled.

Jag har nämligen under några dagar haft ont i min ena handled. Inget allvarligt och inget konstigt, jag får bara det ibland om jag tillexempel har ansträngt den. Igår på armhävningarna beslutade jag mig därför för att inte göra dom, jag gjorde istället andra övningar. Men efter andra styrkan kände jag mig fortfarande helt fräsch, som om jag inte hade tränat..
Så insåg jag att det är ju pga uteblivna armhävningar som jag hade kännt mig så fräsch. Mina armar är mina svagaste muskler och jag får verkligen kämpa. Eftersom jag dessutom har en ganska tung kropp så får jag kämpa lite extra i den övningen. Efter armhävningar brukar jag normalt sett svettas ganska mycket och även konditionen blir tyngre efter ett block med armhävningar.

Så nu vill jag alltså bara förtydliga, att passet i sig på friskis igår var inte tråkigt, det var min handled som ställde till det..

Uteblivna armhävningar = utebliven svett

Har du någon muskel som du får kämpa extra med?

/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0