Studieresa

Idag har jag varit på Studieresa med sommarjobbet. Jättetrevligt har det varit!
Vi började dagen med en liten tur inne på muséet i Gränna, för att sedan hamna hos en av alla polkagrisbagare i den lilla staden. Jag känner att jag har gjort både muséet och polkagrisarna ett antal gånger i mitt liv, men det gjorde inget för det var så trevligt att träffa gänget från turistbyråerna igen :)
Sedan blev det fika i Gränna innan vi tog båten över till mitt hem över sommaren, alltså Visingsö.
På Visingsö fick vi guidad tur av Jenny som var mycket duktig och påläst, till och med jag fick lära mig en del nytt. Sedan åkte vi upp till tempelgården för lunch. Vi fick hemmagjorda köttbullar med gräddsås, lingon och potatis. Sjukt enkelt, och sjukt gott!

Lagom till att paltkoman föll in så var det dags för remmalagstur. Nu kommer det konstigaste utav allt. Under alla mina 25 år på Visngsö så har jag aldrig åkt guidad remmalagstur, men idag var dagen D. Har ju åkt remmalag förut men aldrig såsom turisterna gör. Det blåste ganska ordentligt vilket gjorde turen lite obehagligt kall men annars var det mysigt.

Därefter tog vi båten över till Gränna igen och åkte mot ängs gård. Där fanns loppis, och lite hemmagjorda prudukter och en stor vacker trädgård!
Vi avslutade vår studieresa på Siggarpsgården, där en tidigare pressfotograf samlat ihop bilder från tiden runt om i världen bland häftiga och mindre häftiga, kända och mindre kända, snälla och mindre snälla, vackra och mindre vackra människor. Bilderna har han satt ihop till en utställning med spännande och tänkvärda texter till. Galet häftigt!

Ja, ni förstår att det behövs turistbyrå personal när det finns såhär mycket spännande att se! Det bästa av allt är att jag får betalt för att åka runt till dessa coola ställen. Men oavsett om man får pengar för det eller ej så är det sååå väl värt att besöka! Så kom till Gränna/Visingsö i sommar!!

/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0