Pilgrimsmorgon

Igår stannade jag över natten i Mullsjö. Jag gick upp tidigt på morgonen och hade bestämt mig för att gå en LITEN morgonpromenad. Hade hört av min vän i Mullsjö att det fanns mycket fin natur i Ryfors och många fina små stigar. Jag åkte bort till Ryfors och parkerade bilen, och hittade genast en vandringsstig att följa. Den hette Stråkenleden och jag visste inte då hur lång den var. Efter någon kilometer googlade jag upp leden och fann att det var en del av den långa Pilgrimsleden från Trondheim i Norge. Så långt tänkte jag inte gå men tydligen kunde man gå leden runt och komma tillbaka till där man parkerade bilen, rundan skulle då bli 8,7 km. Inte någon liten morgonpromenad det inte. Hur mysigt som helst var det. Klockan var ju bara 7 på morgonen så jag mötte inte en människa, förutom runt 8 då det kom en löpare joggandes. Oroade mig lite för älgar, men det gjorde bara saken ännu mer spännande. Mycket blandad natur fick jag möta, broar, stigar, skogar, fält. Tänk vad mycket fin natur Sverige har att erbjuda. Efteråt blev det en trevlig frukost i Habo med finfin vän!
Hoppas på mer vandring i Sommar. Har ni några fina leder att rekomendera som man inte får missa?
 
/PiggElin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0