Lopp

Äntligen kom jag till skott och satte mig ner och anmälde mig till de lopp som jag vill springa innan sommaren är slut. Det börjar med ju med Sommartåget som inte är något lopp utan mer en upplevelse. Men sen i Augusti/september är det dax för en del trevliga lopp.

21 Augusti, Blodomloppet i Jönköping. Har inte helt bestämt mig om jag ska springa detta loppet ännu. Men eftersom det är i Jönköping så känns det fint att avsluta min sommarvistelse i Jönköpingstrakten med ett härligt lopp.

25 Augusti, Midnattsloppet i Göteborg, 1 mil. Tyvärr är loppet slutsålt men jag ska försöka få tag i startplats ändå. Det brukar ju alltid vara någon som inte kan springa av olika själ.

30 Augusti, Blodomloppet i Örebro, 1 mil. Jag ska leda uppvärmningen tillsammans med två vänner från friskis och som uppvärmare erhåller jag en startplats.

1 September, Tjejmilen i Stockholm, 1 mil. Första gånger jag sprang ett lopp så var det tjejmilen i Stockholm. Vilken glädje, vilken känsla. Fin bana att njuta av och glada tjejer som hejar en framåt.

Detta är de lopp som jag är intresserad av just nu. Men sen finns det en del lopp längre fram i tiden som också är intressanta. Typ Göteborgsvarvet, som jag redan är anmäld till. Samt Stockholm Marathon som jag gärna skulle vilja besegra. :)

/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0