Envis

Idag hade jag egentligen tänk springa intervaller men min klocka ville inte vara med eftersom jag hade glömt ladda den på senaste.. Istället fick det bli ett långpass. Men hjäälp vad jag slet. Efter bara 3 km så kändes det som att jag skulle behöva gå.

Stannade upp och gick lite men blev helt förkrossad över att det gick så dåligt. Började nästan gråta av frustration. Sa till mig själv: skärp dig Elin. Om du inte ens orkar springa en mil så hur ska du då kunna springa 4,5 mil nästa helg då sommartåget går av stapeln.

Tog några Springsteg framåt och bestämde mig för att klara milen hur jobbigt det än kändes. Och ja, jobbigt va det! Jag slet med håll, skoskav och tunga ben. Men nu ligger jag med en mil rikare i benen!!!

Tack för min envishet!

/PiggElin


Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt jobbat. För min del är jag glad om jag ens orkar 3 km utan att stanna och få hjärtklappning...

2012-07-17 @ 17:19:55
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0