Att känna på kroppen

Jag ville verkligen inte att det skulle hinna gå en vecka från det att jag sprang sommartåget tills jag sprang igen, därför var jag idag tvungen att gå ut och springa. Det fick bli ett känna på kroppen pass och sådana pass är jag inte direkt bra på. Jag pressar ofta mig själv och tvingar mig framåt fast jag egentligen vill stanna. Idag skulle jag inte tvinga mig en ända gång hade jag bestämt redan innan jag satte igång. Jag skulle bara lyssna på känslan och kroppen.
 
 
Jag tycker jag lyckades ganska bra. Tog mig runt en sträcka på 5,7 km som bestod av mestadels spring, men med många inslag av lite gång. Så fort jag kände mig minsta sugen på att gå så gjorde jag det. Ibland hann jag inte ens springa mer än några 100 meter innan jag började gå, och ibland sprang jag en hel kilometer innan det var dax för lite gång.
 
Det var jätteskönt att få det gjort och förhoppningsvis så kommer jag längta mer efter nästa löppass nu när jag gjorde detta passet så behagligt.
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0