Åter på hästryggen

Jag kommer inte ens ihåg hur längesen det var jag red. Hästar var ju mitt stora intresse en gång i tiden. Dessutom äger ju min syster 2 hästar, ändå är det EVIGHETER sen jag red. Idag gjorde iallafall jag och J en härlig och efterlängtad utflykt till Kyrkekvarn utanför Mullsjö. Vi tillbringade två timmar på hästryggen i härligt väder. Galopp, trav, tölt och skrit. Upp och ner genom trevlig natur.

När vi hade klivit av våra hästar kom regnet. Vi passade då på att äta buffé tills regnet avtog och vi bestämde oss för att vandra den fina pilgrimsleden som jag gick sist jag var i Mullsjö. Vi tog det mycket lugnt och stannade på ställen för att bara njuta av att vara lediga och inte göra något. Vilken underbar dag det har varit. Nu har hi laddat upp med trevlig kvällsmat och snart är det dax för allsång på Skansen. /PiggElin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0