3 dagar i rad

Nu har jag lett jympa tre dagar i rad. Och jag säger bara, AJ, vilken träningsvärk!! Jag är van att träna mycket och kör gärna 2 pass om dagen. Men att leda pass istället för att träna själv är verkligen inte samma sak. När man leder pass så måste man göra 100 gånger mer än vad motionärerna gör. Dessutom måste man le, peppa och ta ut varenda liten rörelse till max. Man gör det automatiskt när man står där i mitten för man blir så peppad av alla runt omkring.

När man går på ett pass som motionär så är det lätt att fuska. Även om jag inte tänker att jag fuskar ibland så kan man alltid ta ut rörelserna mycket mer, hoppa högre, svikta mer, sträcka, böja. Allt!

Så idag känner jag i hela min kropp att jag har lett jympa. Jag har träningsvärk i armar, axlar, skulderblad, rygg, mage, höfter. Men inte så mycket ben. Men jag satsar på att få in några löppass innan denna veckan är slut.

Nu är snart Örebro vistelsen slut för denna gången och det är dax att dra sig neråt i landet igen. Innan jag åker "hem" till Visingsö så ska jag göra ett stopp hos fröken kvarg i Motala och hänga med henne.. Det ska bli så mysigt!

/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0