Vårterminen är här!

Idag startade vårterminen. Tillbaka i skolan och tillbaka till pedagogiken. Men det ska bli skönt med schema, matlådor, konserter, resor, helger och plugg. Jag tycker om när saker går på räls, det känns som att veckorna går lite snabbare då, konstigt nog.

Jag började iallafall vårterminen med att ta mig en sovmorgon :)
Förmiddagen blev massa adminstrativt gjort, såsom, mail, samtal och därefter en springtur på 7 km. Det gick bra men efter fyra km fick jag sån fruktansvärd kramp i axeln. Kan få det ibland som typ håll som man får i sidan på magen, och jag tycker de känns lite på samma sätt. Men jag vet inte vad krampet i axeln beror på, kanske att man får in för lite syre till muskeln eller nått. Ska ta och googla på det sen om det inte är någon av er läsare så vet va det kan vara? Iallafall så gick det över efter att ha andats ordentligt i några minuter och sen fortsatte jag dom sista kilometrarna.

Därefter blev det lunch och sedan kammarkör.

Nu är jag hemma igen och behövde få i mig någon typ av energikick så jag gjorde mig en smootie, med kesella som innehåller mycket protein, och massor av bär som både innehåller fibrer, antioxidanter och annat gott och nyttigt. Som lite bonus la jag i lite mörk choklad som passade väldigt bra!


Recept 1 smootie:
1 dl frysta bär
1 halv banan
1 1/2 dl lätt kesella
1 dl minimjölk
20 gram mörk choklad 70%

Mixa och servera!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0