Träning = Glädje

I tisdags fick jag uppleva den där underbara känsla som träning kan ge mig.
Jag hade haft en otroligt seg och eländig dag och var inte alls pepp på att leda jympa på Friskis.
Men så kom jag dit och in stormade massor av folk. Passet blev fullt och det var bara att le sitt bästa.
Men så hände det! Redan på andra låten. Allt var perfekt och jag mådde så bra! Vad det var som hände vet jag inte, men jag blev lyrisk av glädje!
Kanske var det för att jag slappnade av och kunde göra det jag tycker är kul. Kanske var det för jag älskar att stå i mitten och leda. Kanske var det att så många hade tagit sig dit så att passet var fullt eller så var det alla dessa underbara människors leenden som gav mig en kick! Eller så var det kombinationen av allt..
Jag berättade för motionärerna efteråt hur jag kände mig som en ny människa och frågade om dom kände igen sig i den känslan som träning kan ge, och jag fick ett härligt instämmande!

Hoppas att du som läser också har fått känna den känslan. Annars är det hög tid!

/PiggElin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0