Lördags lugn..


Så var det lördag!
Igår hängde J och A hemma hos mig och stannade över natten. Sjukt mysigt, kändes som man hade pyamasparty och var typ 14 år igen. :) Vi åt kladdig kladdkaka som är sinnessjukt god. Den smakar liksom inte riktigt som vanlig kladdkaka utan har en mer karamellsmak. Och istället för grädde så har man creme fraishe till som gör det lite syrligt. Det går inte att beskriva hur gott det är, ni måste testa!

Recept Kladdig kladdkaka:
2 ägg
2 1/2 del Socker
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
100 gram smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt

175 grader i 15 min!
Men akta er, den är beroende framkallande!

Men nu vidare till dagens händelser.
Började dagen på friskis precis som typ alla lördagar. Familjejympa med endast 1 plats kvar. Alltså sjukt fullt!
Men det var jätteroligt trots att det var så trångt, även idag kom många fram efteråt och tackade för mitt braigapass. Det är alltid kul att få sådan feedback. Barn är ju barn, gillar dom det inte så skiter dom i det, så det gäller att fånga dom direkt.

Sedan har jag läst och mitt i läsningen blev jag sugen på att träna. Men det är dåligt med pass på friskis på lördagar är i Örebro och kallt var det ute så jag ville varken ge mig ut på springtur eller en promenad. Så därför bestämde jag mig för att prova en träningsapp som jag har köpt för ett tag sen.
Det är en app utvecklad av Nike Women som heter Nike training.
Funkade jättebra och man kunde välja om massor av olika träningsupplägg. Tex så kan man välja att köra ett pass på 45 minuter som involverar alla muskelgrupper. Eller så kan man välja att köra 15 minuter på en viss muskelgrupp. Det passar mig perfekt och tänker att jag kan börja köra nått sånt 15 minuters pass som morgon träning då man ökar sin förbränning som mest innan frukost.



Idag valde jag iallafall att köra ett 15 minuters pass för endast mage. Och shit va jobbigt det blev efter en stund. Wow, det brännde ordentligt i magen efter några övningar. Gött!

Nu har ni fått både ett recept på onyttig kladdkaka och sedan en sjukt bra, brännande app!
Lördagslyx!

Nu blir det reprisen av på spåret och därefter P3 guld galan.

Ha en mysig lördagskväll!
/PiggElin


Kommentarer
Postat av: Fia

Ska kolla in den där appen!

2012-01-21 @ 20:41:20
URL: http://Http://mellowme.blogg.se
Postat av: Elin

Helt klart att du ska testa appen. perfekt om man inte orkar ge sig iväg på träning!

2012-01-23 @ 20:07:07
URL: http://piggpiggelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0