Inga lektioner betyder inte ledig..

Onsdag, Inga lektioner, men det innebär inte ledigt! Jag läser och läser och läser. Pedagogik alltså, vilket oerhört seriöst ämne.
Åkte tidigt imorse till universitetsbibban för att få tag i en bok innan någon annan hann före. Stod och hängde på låset och fick nästan små springa in för att få tag ifall att dom andra som också hängde på låset var där av samma anledning som jag. Men det gick fint och jag har hunnit läsa massor.

För att ta lite vila från läseriet så tog jag dagens springtur innan lunch. De två första kilometrarna gick galet segt, men efter det så flöt det på och jag fick en fin tid på mina 7 km. Hade skodubbar på mig eftersom det är så fruktansvärt halt ute, men dubbarna är verkligen helt grymma. Är inte det minsta rädd att halka när dom är på.

Till lunch blev det en påhittad köttfärsröra med fullkornspasta!
Recept 2 port:
300 gram nötfärs
1 gullök
1 röd paprika
1/2 zucchini
1 msk tomatpure
Curry efter behag
Paprika pulver efter behag
200 gram fullkornspasta

Mums!

Nu ska jag strax iväg på cirkelgym på Friskis och bättra på musklerna :)

Tjolahopp!
/PiggElin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0