Föreläsning & Dans Fuego


Ja, idag har varit en lång dag, men med många varma ögonblick!
Började dagen med att leda familjejympa på Friskis & Svettis vilket gick strålande. Fick mycket fin respons på passet som är nytt för terminen och med lite nytt upplägg än tidigare. Detta blev en bra början på dagen då jag verkligen behövde känna mig duktig på något.

När jag kom hem så gjorde jag en god currygryta med massor av grönsaker och hetta för att öka förbränningen.


Recept ca 3-4 port:
Frysta wokgrönsaker
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 tsk grön currypasta
1 burk hela körsbärstomater
1 burk kikärtor
1 burk kokosmjölk

Till detta hade jag lite råris.

Efter lunch åkte jag till Friskis igen, men denna gången för föreläsning angående kroppsspråk tillsammans med andra friskis funktionärer.
Jättebra och spännande förläsning med Julia Rosqvist. Lärde mig så otroligt mycket som jag kommer ha användning för. Visste ni förresten att det tar mellan 0-5 sek att lägga värdering i hur en ny människa är?
Hon pratade också lite om hög och lågstatus vilket jag fastnade lite för och ska försöka lära mig mer om. Jag tycker sådant är så himla intressant, att man beter sig utan att ibland ens tänka på det.

Efter föreläsningen så körde vi ett Dans Fuego pass tillsammans. Första gången för mig. Jag har inte tidigare vågat gå på det för jag tycker inte om att svänga min kropp på det sättet. Jag känner mig bara onaturlig och som ett skämt. Men nu gjorde jag det i alla fall och det var inte så hemskt, men ingen träningsform jag skulle ägna mig åt, men kul att ha provat. Jag blev faktiskt svettig vilket jag inte trodde jag skulle bli eftersom jag inte är i närheten till att röra mig såsom ledarna. :)
Ledarna var i alla fall otroliga och supersnygga!

Nu ska jag avsluta dagen med en kopp te och sedan krypa i säng.
Natti

/PiggElin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0