Vardagsmotion

Idag har jag funderat mycket över det här med vardagsmotion.. Som ni säkert vet så tränar jag mycket. Under våren brukar det ligga mellan 4-6 pass i veckan, vilket iallafall jag tycker är mycket. Men trots detta så oroar jag mig över att jag inte får tillräckligt motion.

Sen min cykel gick sönder och bilen blev lagad så har det blivit massa bilåkande överallt. Jag förlorar motionen som blir i sträckan då man ska ta sig någonstans. Jag förlorar vardagsmotionen man får i att bära matkassar då jag handlar med bil. Jag förlorar vardagsmotionen då jag sitter stilla och läser pedagogik hela tiden tillskillnad från förra året då jag rörde mig mycket i arbete och kurser.

Jag är alltså rädd att jag inte rör mig ordentligt, och kanske inte mer än icke idrottande människor, trots mina 4-6 pass i veckan..

I vilket fall så ska jag i helgen laga min cykel, dels eftersom snön är på väg bort! Och förhoppningsvis känner jag mig inte lika orolig över vardagsmotion då.

Det var tankarna idag!
/PiggElin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0