Träningskompis!

Det är så härligt att ha någon att träna med. Jag vet inte hur många av mina löppass jag hade klarat om jag inte hade haft J som träningssällskap. Det är peppande även om vi knappt pratar med varandra under tiden vi springer. Det är bara så skönt att springa med någon av flera skäl.

  1. Är man själv trött och inte orkar, så kan den andra dra farten. Det kanske är min tävlingsvilja som gör det men jag vill inte ge upp, när den andra inte verkar trött.
  2. Som tjej tycker jag det är läskigt att springa själv, särskilt under vinter när det är så mörkt, så är det skönt att ha med sig någon. Dessutom har ju staden Örebro det senaste varit känd för våldtäckter, och då känns det ännu bättre att ha med sig någon vid sin sida.
  3. Genom att ha någon att träna med så får man även tillfälle att träffas utan att behöva hitta på något dyrt. Det är ju kul att träna ihop!
  4. Det är lättare att ta sig någonstans om man har avtalat tid, för om man inte dyker upp så svikar man bara inte sig själv utan även den andra.

Ja, det finns såklart många andra bra saker till varför det är gött att ha en träningskompis.
Gymmet har aldrig varit någon höjdare för mig. Har alltid kännt mig helt lost och har inte förstått hur man kan ta ut sig på ett gym. Men sen jag började gymma tillsammans med en fin tjejkompis så har det blivit så mycket trevligare. Trots att vi har olika erfarenhet av träning och olika syften med träning så kan vi ändå mötas i styrketräningen och därifrån lägga vår egen ribba. Det finns inget som säger att jag måste klara lika många reps eller samma vikt som min vän utan jag kan lägga ribban utifrån mig själv.

Som sagt så är jag verkligen för att träna med en vän. Det taggar mig, men jag kan också tycka att det är skönt att träna själv. Men då väljer jag gruppträning. Jag kan gå till passet där ingen känner mig, jag behöver inte vara trevlig, snäll eller duktig. Jag behöver bara vara i mig själv, och ändå är jag inte ensam. Jag tror detta är en utav dom sakerna som gör att jag trivs bra på friskis & svettis, och med deras gruppträning!

Har du ingen vän att träna med, så är min rekomendation att skaffa en!
Och hittar du ingen så är du mer en välkommen att träna med mig :)
/PiggElin


Kommentarer
Postat av: Malin

Det är grymt o ha en träningskompis på gymmet så man kan peppa varandra :)

2012-02-25 @ 16:59:45
Postat av: Fia

Tack för tips! Nu blev det station i torsdags i alla fall! Dom lyckades få ihop ledare, lite improviserat men sjukt bra pass! Men ska verkligen testa cirkelfys nångång hör jag. Har provat kettlebells men aldrig i ett pass så, de ÄR lite läskigt första gången faktiskt. Ses vi på flexen imorgon?

2012-02-25 @ 17:17:29
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0