Saknad

Älskade träning, vad du har varit saknad.
Tänk att man kan ha träningsabstinens efter ett kort avbrott från träning. Och med ett kort avbrott så menar jag 4 dagar. För mig är det mycket och jag vet att det låter såå himla hurtigt. Men jag kan verkligen inte förstå människor som har träningsuppehåll i en månad eller mer?? För mig är det ofattbart och jag tror ärligt att jag skulle gå under.
Nu kommer jag återigen låta sådär hurtig och jobbig men en sak som jag har tänkt på är människor som säger att dom inte tycker det är kul med träning. Jag tror inte på dom!!!
Jag tror det handlar om en ursäkt till varför dom inte ska träna. Eller så handlar det om att de inte har hittat den träning som passar just dom. Det finns ju så mycket olika träningsformer och jag säger inte att jag gillar alla..
Titta på dom i biggest loser tex. Dom har inte tränat, och har ofta en väldigt negativ inställning till träning, men efter några vekor på slottet så brinner dom för det, och jag tror inte det handlar bara om viktminskningen..
(Måste lägga till att jag är ganska så skeptisk emot programmet biggest loser i det stora hela, men att se deras glädje till träning och hälsa gör mig glad i hjärtat)
I varje fall: Vad tänker du om träning? Tror du att alla kan älska träning??


Idag var det iallafall dax för träning. MedeljympaFriskis i vanlig ordning. Idag kändes det extra speciellt att vara ledare då det kom en del kända ansikten på passet. Detta gjorde mig GLAD men också lite nervös och satte sina spår då jag tappade bort mig under en låt och fick improvisera en hel vers... Så kan det gå..

Ha en fin tisdagskväll
/PiggElin


Kommentarer
Postat av: Hedvig

Jag tror också att de som inte gillar träning inte har hittat rätt grej, eller inte gett träningen en chans över huvud taget. Alla är ju förstås olika, så det är klart att alla kanske inte kan älska t.ex. jympa lika mycket som du och jag ;). Men precis som att alla inte gillar all mat, men alla åtminstone gillar någon mat (eftersom kroppen mår bra av att äta) tror jag att alla kan gilla någon sorts träning (eftersom kroppen mår bra av att träna)!

2012-02-15 @ 10:52:56
Postat av: Elin

Kul Hedvig att du kommenterat frågan, och gött att du tror som mej. Mer debatt i min blogg!!

Alla borde få känna träningsglädje!

2012-02-17 @ 13:03:24
URL: http://piggpiggelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0