Risalamalta

Idag kom jag på ett litet halvnyttigt efterrättsrecept, lite inspirerad av ett inlägg som jag har sett för ett tag sen i en blogg. Men i varje fall så satt jag och Jonte och åt keso och tyckte inte att det var så gott, men insåg att vi behövde få i oss protein innan springturen lite senare. Då kom jag på att det fanns kvar lite vispgrädde sen mitt kalas och funderade över om det kunde gå att kombinera dessa två ingridienser och få ihop någon typ av risalamalta. Och det fungerade utmärkt! Blev faktiskt riktigt gott och man blev mätt. Verkligen ett lite sundare alternativ till risalamalta..

ca 1 dl keso
ca 2-3 msk vispad grädde
ca 1/2 tsk vaniljsocker funkar säkert med vaniljstång också och blir då säkert ännu mer nyttigare..

Rör ihop och toppa med yttepytte sylt om man vill lite sockrigare, men det funkade bra utan.. 

/PiggElin

Kommentarer
Postat av: Malin

Keso är ju bäst! Fast lite tråkigt ibland. Testa att blanda med vaniljkesella nån gång, det blir lite liknande kan jag tänka mig. Och typ hur gott som helst!

2012-02-17 @ 19:54:47
URL: http://mejline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0