Tåhävningar

Jag är nog lite konstig, men jag är en människa som tycker vissa saker är väldigt tråkiga. Och då menar jag inte normala saker som vem som helst tycker är tråkiga utan ganska vardagliga saker. Det första som jag tycker är tråkigt är att vänta. Vänta på folk, stå i kö och vänta, vänta på bussen. Ja, nästan all typ av väntan. Sen tycker jag det är väldigt tråkigt att gå på toaletten. Det gör att jag nog är den snabbaste på toaletten någonsin. Sen kommer vi till en sak som har hängt i länge, jag tycker det är offantligt tråkigt att borsta tänderna. Självklart gör jag det ändå, och det känns ju väldigt bra efteråt, men det är SÅÅÅ tråkigt! När jag var yngre brukade jag försöka göra tandborstningen roligare genom att göra tåhävningar samtidigt. Då blev tandborstningen lite roligare och mina vadermuskler fick sig en omgång.
 
 
Tåhävningar tycker jag än idag är ganska roligt, och jag älskar känslan när vadmuskeln börjar krampa lite av för många hävningar och det är dax att skaka loss lite. Det krävs inte många hävningar innan vaden säger ifrån, iallafall inte för min del. Prova så får du se!
 
Idag står det på min julkalender att jag ska göra 100 st tåhävningar. Det ser jag fram emot, på riktigt!
 
Vill man göra tåhävningen tyngre, kan man stå i en trappa eller på en kant av något slag. Eller så kan man stå på ett ben. Jag gör mina på två ben på golvet. Upp på tå, och ner på foten!
 
Nu kör vi!
/PiggElin
 
 

Kommentarer
Postat av: Hedvig Nettelblad

Haha! Känner igen mig! Jag har aldrig fattat vad folk gör på toa så länge, tycker också det är sjukt tråkigt! Och jag brukar alltid gå omkring och göra annat medan jag borstar tänderna, om jag bara står och borstar blir det så tråkigt att jag nog inte borstar tillräckligt länge...

Svar: Hahah, då känner vi lika. Vi får komma på någon bra träning som man kan göra medan man är på toa också. :)
PiggElin

2012-12-17 @ 08:49:00
URL: http://hedvignettelblad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0