Nattliga intervaller

Den här dagen har bara gått i ett, sen jag vaknade imorse till att jag nu nyligen kom hem. I morse vaknade jag upp i Ed och vi begav oss med bil mot Örebro. I Örebro väntade eximination och konsert. Direkt efter konserten åkte jag direkt till friskis och ledde julpass, kvällen fortsatte sedan med dusch, bastu och trerätters hemma hos ledarkollega.
 
Men nu till dagens jobbigaste och huvudämnet i detta blogg inlägg: Imorse drog jag nämligen den första julkalenderluckan som kändes totalt omöjlig att få in en dag som denna. Intervallöpning stod det på luckan!
Men eftersom jag är lite av en tävlingsmänniska så tänkte jag inte bara ge upp. Nej, intervallerna skulle springas! Så när jag kom hem efter en trevlig kväll vid 23 tiden, så drog jag på mig löparkläderna och avverkade ett intervallpass. Det kan låta galet. Och det är nog lite galet också. Men väldigt kul att jag fixade det!
 
Så här såg passet ut:
2,5 km uppvärmning
150 meter x 10 intervallöpning
2 km nedjogg
 
Med magen full av mat och med en kropp som endast har sovit ett fåtal timmar det senaste dygnet och som dessutom har fått stressa runt hela dagen, så var det ganska tufft att ta sig igenom. Men det gick, och jag är nöjd och stolt! Tack för att jag har sovmorgon i morgon!!
 
/Tröttelin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0