Luciadagen

Luciadagen och jag har inte ens kommit ur nattlinnet. Passar väl i och för sig bra eftersom det är på lucia man ska gå i nattsärk hela dagen. Men inte ett ända luciatåg har jag gått eller ska gå idag. Skönt som bara den! Jag har gått så mycket luciatåg mina tidigare år så att lucia är inget jag ser fram emot längre. Inte ens att titta på ett luciatåg tycker jag är vidare trevligt. Jag känner bara en oro och en jobbig känsla av det. Allt ifrån att det kan ta eld, någon svimmar eller att det låter skit musikaliskt. Så det är verkligen skönt att slippa lucia..
Istället ska jag idag ta tag i julbak tänkte jag. Mycket roligare och godare!
 
Mina ben känns ganska stumma och sega idag så dom ska få vila. Min julkalender erbjöd ett hemmasnickrat överkroppsprogram för både armar, axlar, rygg och mage vilket passade perfekt när ändå benen vill vila.
 
/PiggElin
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0