För jobbigt?

Det är verkligen en vågskål det där med att göra pass. Man vill att det ska vara ganska utmanande, men ändå inte så jobbigt så att motionärerna inte vill komma tillbaka. Just nu känns min första kondition som väldigt krävande, men det kan ju också bero på att jag kör om och om igen. Det är svårt att få någon uppfattning och helhet om hur jobbigt passet verkligen är. Måste testa det på folk först.
 
När jag själv går på pass så gillar jag när passet är lite för jobbigt, så att jag verkligen får kämpa. Jag blir så mycket mer taggad. Och om man går på ett pass i början av terminen så brukar jag tänka att det ska vara ganska jobbigt så att man kan tänka att mot slutet av terminen så kommer man klara passet galant istället.
Vad tycker du som läser? Hur ska ett pass vara? Lite för jobbigt eller precis lagom eller kanske för lätt?
 
Sen så blir jag orolig att passet ska bli så jobbigt så att inte jag orkar leda det. Alltså, det är ju en STOR skillnad på att leda ett pass och vara motionär på ett pass. När jag leder ger jag ju 10 gånger mer, och passet blir ju då ännu jobbigare. Så om passet redan nu är jobbigt så undrar jag hur jobbigt det blir när jag lägger på 10 gånger så mycket.
 
/PiggElin
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0