Diplomering, julfest och valladax

Idag har varit en intensiv dag. Började imorse på Friskis med att vara med och diplomera ny barnjympaledare. Är så glad att jag fick äran att diplomera. Att diplomera innebär att man sitter brevid på första passet som en ny ledare leder, för att sedan kunna kvalitetsstämpla ledaren och passet. Att vara diplomerare krävs dels en utbildning, men även ett förtroende från kanslit om att man är rätt person för att kontrollera ett pass på det sättet. Jag har ingen utbildning som diplomerare men fick sitta med ändå eftersom jag har så bra koll på barnjympaupplägget och ledarskapet där. Så tillsammans med en "riktig" diplomerare, fick jag vara med om att diplomera en ny ledare idag! :)
 
Sen fick jag snabbt ge mig iväg för att göra ett inköp till mina skidor. Jag ska imorgon testa mina fina nya längdskidor och behöver ikväll valla dom. Valla är ju en hel vetenskap, så XXL fick idag hjälpa mig att hitta de mest basicgrejerna för vallning.
 
Därefter blev det ett snabbt ombyte till julfestklädsel och sen iväg på Friskis & Svettis julfest! God mat, trevliga människor, fina julklappar, och ett litet julsångsframträdande av mig och min jympaledarvän, Hedvig, och hennes pojkvän.
 
Nu ska jag valla! Spännande!
 
/PiggElin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0