Som fisken i vattnet..

En sommar när jag var liten ägnade jag alla sommarlovets dagar till att ta olika simmärken. Jag vet inte riktigt varför jag fastnade för detta men jag tog säkert minst 5 märken den sommaren. Övade och övade på bröstsim, ryggsim och dykning. Och just dykningen var nog det som gjorde att jag inte kunde ta 10 märken. Jag gillade nämligen inte att få vatten över huvudet. Jag var som fisken i vattnet men med huvudet över ytan..
 
Någon gång när jag blev äldre så var det helt plötsligt inte så roligt att simma längre. Jag fick plötsligt en rädsla för vatten. Det där med vatten över huvudet satt fortfarande kvar och gör än idag. Jag avskyr kallsupar och vatten i näsan. Jag tycker inte om när håret är blöt, och jag har väldigt svårt för vatten i ögonen. Nej, vatten över huvudet är inte min grej.
En annan grej jag blev rädd för var djur i vatten. Jag fantiserade om fiskar och ålar och sjögräs och skrämde upp mig själv när jag simmade. Till och med på badhus så fantiserade jag om djur i vattnet. Jag skrämde upp mig själv genom att låtsas att de svarta sträcken i badbassängen var ålar som simmade under mig..
 
Okej, trots all denna skräck över att simma så händer det att jag får för mig att jag borde börja simma. Dels för att jag har en tjejklassiker i sikte och dels för att jag vet att det är en så bra träningform som kompletterar på ett bra sätt utan att belasta kroppen.
Imorgon är iallafall en sån dag då jag tänker bege mig till badhuset i Jönköping och simma några vändor. Jag har tänkt göra det många gånger, men alltid kommit på bortförklaringar. Nu tänker jag att om jag skriver det här så MÅSTE jag göra det! :)
 
/PiggElin
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0