Ofrivillig backträning

Igår tog jag mig en liten löptur i mina hoods hemma i Göteborg. Ruddalen närmare bestämt. Och hjälp vad jobbig den rundan är.. Den börjar med bara massa nerför, och sen så blir det backe efter backe uppför. Och dom är inte nådiga backarna, fruktansvärda rent ut sagt. Så om man vill få bra backträning i sin löprunda så ska man springa i ruddalen..
Benen kändes i varje fall ganska pigga och jag tror ändå att jag sprang på ganska bra. Svårt att veta, för min klocka stannade hemma pga för lite batteri. Så någon tid eller exakt sträcka fick jag inte till. Men jag mätte på eniro sen och det skulle vara ca 5 km.
På lördag är det midnattsloppet i Göteborg, en riktig folkfest! Jag springer i någon annans namn eftersom jag köpte mitt startbevis av en som hoppade av. Ska bli himla kul, men tänker inte sträva efter att sätta något PB. Ska bara njuta av Göteborg, publik, vänner, och att springa i natten!
 
Må så gott!
/PiggElin
 

Kommentarer
Postat av: Jonas

Årets bana inbjuder heller inte till personbästa! Ett par jobbiga backar väntar.

2012-08-24 @ 10:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0