Mentor

Idag har jag hängt på friskis från klockan 15.30 till 21.30. Galet, men kul! Så mycket härliga människor och så mycket glädje.
 
En utav mina uppgifter på friskis idag var att träffa en blivande barnledare som jag är mentor för och testa hennes pass och ge henne feedback innan hon ska diplomeras i helgen.
Hon kan verkligen vara nöjd med sitt pass. Massor med bra musik och roliga rörelser. Jag som lett barnjympa i 7 år trodde att jag kunde allt, men det var mycket nya rörelser för mig och massor med inspiration.
Hon hade blandat både gammal barnmusik med ny. Och även några härliga gamla klassiker som föräldrar kommer älska. Jag vill bo i en svamp annars får jag kramp!! Så himla härlig låt!!
 
Om ni får tillfälle att gå på Familjjympan på lördagar så tycker jag ni ska testa oavsett vilken stad du bor i. Låna någons barn om du inte har egna, du kommer inte ångra dej och dessutom kommer föräldrarna till barnen tacka dig som vill ta lite av barnens energi medans föräldrarna kan göra nått annat.
Ett familjejympapass är inte så lätt och enkelt som man kan tro. Vissa rörelser är otroligt jobbiga för vuxna männsikor, men lätta för barn då deras kroppar är så lätta. Jag blir minst lika svettig på ett barnjympapass som på ett medelpass.
 
Jag håller tummarna för min blivande barnledare och tror inte det kommer vara några som helst problem med diplomeringen.
 
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0