Hösttankar

Idag är det väldigt tråkigt på mitt jobb. Jag har knappt haft en kund på hela dagen så jag och min kollega har typ bara suttit och tittat på varandra... Det regnar och det blåser utomhus vilket gör att det inte kommer ut några turister till ön och därför har vi här på turistbyrån väldigt lite att göra. Vädret påminner om hösten och därför satte jag mig ner och började spåna lite över ett typ av träningsschema till hösten när skolan sätter igång.
 
Jag gillar egentligen inte hösten. Den gör mig bitter och less. Jag gillar inte mörker och jag gillar inte kyla. Jag är inte den typen som tycker om att ha på sig mycket koftor samt sitta och mysa med massa stearinljus. Nä, det är inte jag! Men då gäller det att göra hösten ljus med planer och saker att se fram emot. Höstens träning är något jag ser fram emot:
 
Bilden hämtad från www.destinationjonkoping.se
 
Jag längtar efter att träna på gym tillsammans med fina Malin.
Jag längtar efter att gå på olika typer av pass på friskis tillsammans med Ellen, Malin nr2, Sofia, mina fina friskis kollegor och många fler som man stöter på tittsomtätt på Friskis.
Jag längtar efter en mer fokuserad löpträning tillsammans med Jonatan - kortpass, intervallpass, långpass.
Jag längtar efter intervall/flex passen på söndagar som ger kroppen precis vad den behöver innan veckan är slut. Välförtjänt strech efter jobbiga intervaller.
Jag längtar efter min cykel som jag så smidigt tar mig fram på i Örebro.
Jag längtar också efter att börja öva skidåkning eftersom jag har en tjejklassiker i sikte.
Jag längtar efter att få göra en typ av egen träningsresa.
Jag längar efter morgonpromenader innan skolan börjar.
 
Jag längtar efter det som får mig att tycka om hösten, som jag egentligen inte tycker om.
 
/PiggElin
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Oh jag längtar också efter att få gymma med dig :)

2012-08-14 @ 12:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0