Chokladbollar eller vad du nu vill kalla det..

Idag har jag provat ett recept på nyttiga och goda chokladbollar. Inget socker (förutom lite vaniljsocker) och inget smör! Hemligheten i dessa chokladbollar är dessa två ingridienser. Hasselnötssmör och dadlar. Jag har inspirerats av detta recept, men gjorde en del små ändringar..
 
 
Jag mixade ihop:
0,5 dl hasselnötssmör
1 dl havregryn
1 tsk vaniljsocker
0,5 dl Kakao
5 st Dadlar
2 msk vatten
 
 
Och så här blev resultatet. Mumsigt!!!
 
/PiggElin
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Låter riktigt gott! Du råkar inte ha nåt tips på vad man kan byta ut hasselnötssmöret mot om man är nötallergiker som jag? Kram!

Svar: Hej Malin,Jag funderar på om man kan byta ut nötsmöret till kesella istället. Men det är inget jag har testat, men jag ska göra det och återkomma med ett svar :)
Kram
PiggElin

2012-08-25 @ 18:08:00
URL: http://mejline.blogspot.com
Postat av: ellen:)

jag har testat göra chokladbollar med kesella! det funkar utmärkt men blir lite.. "svampiga":P

Svar: ah, vad bra Ellen, då har vi fått svar på den frågan. Kul att det funkade, men svampiga låter lite märkligt. Hoppas dom var goda i varje fall. :)
PiggElin

2012-08-26 @ 19:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0