Vår och 17 km

Vilken vårdag det blev idag. Mina 17 km bjöd på många vårtecken. Först och främst att jag kunde springa utan mössa, vantar och halsduk, kändes sjukt befriande. Har tidigare iallafall behövt starta med dessa attiraljer men sedan kunnat plockat av mig allt eftersom. Nästa vårtecken var alla dessa människor som plötsligt hittat ut ur sina hem för att motionera. Underbart med så mycket sällskap på vägen!
Därefter träffade jag på en katt uppe på ett biltak där han låg och lappade sol och några 100 m därifrån stod en hjort och käkade :)
Inte en ända snöflinga så långt ögat nådde och det luktade eld från trädgårdar där folk "luntade" (tror det är ett göteborgsk ord) för att få fint runt sina hus. Fantastiskt vad 17 km kunde bjuda på våren!
Dock var det inte världens fröjd att springa, men jag höll lagom fart för att ha varit sjuk ett tag. Skönt att det nu är gjort så jag kan njuta av konsert ikväll eller film beroende på om vi får biljetter eller ej.

Ha en fin lördags kväll!
/PiggElin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0