Nariga läppar

Har ont i min överläpp idag, den är alldeles torr och narig. Och då undrar ni förstås varför jag berättar detta. Jo, för att nariga läppar är lika med HÅRD träning för min del. Det är sant!

När jag tränar riktigt hårt, särskilt på sporter som jag måste ta i ändå från tårna, så är det ofta som jag stoppar in överläppen i munnen. Eller ja, snarare biter mig eller suger in överläppen för att verkligen få kraft. Kanske låter konstigt, men så går det alltså till när jag tar i. Jag kanske ser helt knäpp ut, men om du skulle se mig göra detta så kan jag garantera dig att jag tar i av all min styrka.
Detta insugande eller bitande av överläpp resulterar i att läppen blir alldels narig och torr om jag gör det för ofta. Så därför kan jag utan tvekan idag säga att senaste dagarna har jag verkligen tränat HÅRT!!

Tur att det finns läppbalsam!
Har du något liknande tecken vid hård träning? Skriv och berätta!

Jag kan berätta en till grej som också är tecken på hård träning särskilt när jag har tränar box eller cirkelgym så kan det hända att jag blir lite rödspräng i ögonen, och box kan verkligen ge mig blåslagna tummuskler!

/PiggElin



Kommentarer
Postat av: Friskismotionär!

Jag har liknande tecken!!! När jag tränar styrka med tunga vikter biter jag på vänster sida av underläppen(inifrån ), så om jag tränar mycket styrka en kortare period blir det som en liten bulle där! Det var faktiskt inget jag visste eller hade reflekterat över förut utan det var min kompis som sa det för någon vecka sen och då fattade jag sambandet mellan bullen-i-läppen och tung styrketräning haha :)Tack för en bra blogg!



ps. Skulle du kunna lägga ut några(/alla?)låtar som du har på ditt pass? :) Jag är själv flitig motionär på Friskis i Sundvall och tycker att musiken på passen är rolig att lyssna på :D

2012-04-05 @ 17:24:18
Postat av: Elin

Roligt att du gillar min blogg. :) Blir glad i hjärtat!

Härligt att du också har ett sådant där tecken för hård träning, då vet jag att det inte är bara jag som har sådana konstigheter för mig. :)

Visst kan jag lägga ut lite låtlistor från mina pass. Återkommer till det i något inlägg efter påsk. Håller med om att det är kul att gå på pass och upptäcka ny musik! Sådant som man kanske inte trodde att man tyckte om.

Glad påsk!

2012-04-06 @ 13:44:56
URL: http://piggpiggelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0