Intervaller med Malin Ewerlöf Krepp


Idag har jag sprungit intervaller med Malin Ewerlöf!
Friskis och svettis hade idag besök av snabba, grymma, häftiga, coola Malin Ewerlöf Krepp.

Hon hade först inspritations förläsning i en timme, och pratade om att det är viktigt att sätta kortsiktiga och långsiktiga mål. Hon pratade också om att hitta sin egen trigger som kan hjälpa en när det känns jobbigt med motivationen.

Därefter tog vi oss ut på lite uppvärmnings jogg och stannade i skytteparken för att göra teknikövningar. Så himla bra att hon gick igenom dessa teknikövningar och förevisade så sjukt bra så man verkligen förstod. Jag kommer verkligen lägga in dom i mina egna pass och jobba på att förbättra min egen teknik. Jag har ju verkligen försökt få till det där med teknikövningar men inte vetat om jag gör rätt eller vad dom är bra för.
Nu vet jag mer!

Sedan var det dax för intervall löpning.
Denna typ av intervall löpning kallades 15/15 vilket betyder att man springer en sträcka på 100m på 15 sek. Därefter vilar man 15 sek och kör igen. Detta skulle man göra gånger 10, eller så många man orkade. När man hade gjort 10 skulle man vila i ca 2-3 min och därefter köra 10 igen.
Roligt är det kanske inte, men helt fantastiskt efteråt!
Malin var med och peppade hela vägen och man kände sig så otroligt duktig, även om man nästan skämdes när hon sprang på sina lätta, tjusiga och vackra steg brevid för att trigga ännu mer.
Hon var otrolig!!!

/PiggElin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0