Flyt!

Efter snöstormen igår så gjorde jag det, trodde knappt det var möjligt men 16 km bara flöt på! Från första steget till sista så kändes allt perfekt, det var som en dröm! Kan ni förstår? 16 km, 1 tim och 30 min härlig, underbar och perfekt joggning. Andningen var jämn och inte det minsta ansträngd, stegen lätta och jag behövde aldrig stanna. Jag hade nog till och med orkat några kilometer till! Jag är sååå nöjd!
Detta firade jag med godis! Ja: GODIS!

I helgen blev jag lite ledsen när jag blev konfronterad när jag stoppade i mig något som inte anses nyttigt. blicken och orden menade att jag inte borde äta sånt där och särskilt inte när jag skriver en träningsblogg. Därför vill jag i detta blogginlägg förtydliga, om inte det redan har kommit fram, att jag är ganska duktig på att äta onyttigt, både godis, snacks, men framförallt skräpmat! Jag försöker hålla mig borta från det, men jag tycker också att det faktiskt är okej för mig att njuta av det då och då eftersom jag tränar så mycket.
Jag hoppas ni förstår att min strävan är att äta nyttigt och må bra så att min kropp svarar på all träningen som den får, men ibland sker snedsteg.
Bloggen vill jag ska vara en inspirationskälla till träning och hälsa och jag hoppas att jag ska kunna dela med mig av sådant, trots att jag ibland äter saker som inte passar in i den linjen.
Nu har jag sagt det!

Idag har jag tränat lite backträning och övat på temapass inför vecka 15. Längtar!! Så om ni har tid får ni gärna komma på det. Onsdag den 11/4 Klockan 18.30 på friskis och svettis kvarnen
/PiggElin


Kommentarer
Postat av: Rebecca!

Elin du är jätteduktig! Att vara hälsosam handlar om att ha balans (det har du) och inte om att vara MANISK! Jag blir så arg! Bara för att man driver en träningsblogg betyder det inte att man inte ska få leva! Jag blir så arg! KRAM!

2012-04-11 @ 14:17:09
Postat av: Elin

Tack Rebecca för dina ord. Det stärker mig, och jag tänker fortsätta leva ett gott liv, som ibland innebär onyttigheter! :) Bara jag mår bra!

2012-04-11 @ 16:29:27
URL: http://piggpiggelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0